תהליך גיוס לסטארט אפ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

תהליך גיוס כספים לסטארטאפ

 

גיוס כספים הוא אחד השלבים החשובים ביותר עבור סטארטאפ. זה עוזר לו לגדול ולהתפתח. ישנן דרכים רבות ושונות לגייס כספים עבור סטארט-אפ, אך כמה מהנפוצות ביותר כוללות:

– מימון מחברים ובני משפחה

– קמפיין מימון המונים בפלטפורמות כמו קיקסטארטר ואינדיגוגו

– השקעה מבעלי הון סיכון תמורת הון עצמי בחברה

 

גיוס כספים עבור סטארטאפ הוא חלק חשוב ממחזור החיים של חברה. תהליך זה יכול להיות ארוך ומייגע. עם זאת, יש כמה דרכים שבהן סטארטאפים יכולים לגייס כספים במהירות וביעילות רבה יותר. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי קבלת מענק מארגונים כמו הקרן הלאומית למדע או המכון הלאומי לבריאות. ארגונים אלה יספקו מימון לפרויקטי מחקר ופיתוח בתמורה לבעלות או תמלוגים על כל תגליות שהתגלו במהלך תקופת המענק.

דרך נוספת לממן את הסטארטאפ שלך היא באמצעות פלטפורמות מימון המונים. אתרים כמו Kickstarter, Crowdrise או Indiegogo הם מקומות נהדרים להתחיל בהם אם אין לך גישה למקורות מימון מסורתיים אבל יש לך רעיון שאנשים רוצים לתמוך בכספם.

 

גיוס כספים לסטארטאפים הוא תהליך של מתן ההון הדרוש לפתיחת מיזם חדש. המונח "סטארט-אפ" מתייחס לחברה או ארגון אחר המעסיק מעט אנשים, אין להם נכסים או הכנסות מוחשיים, והמודל העסקי שלהם עדיין לא הוכח. משמעות הליבה של גיוס כספים היא רכישת משאבים מאחרים ללא תמורה כספית משמעותית בתמורה. זוהי דרך אחת שחברות מבקשות לגייס הון תוך מזעור דילול הבעלות.

ניתן לחלק את התהליך ל-4 שלבים עיקריים: מצא משקיע מוביל, הצג את הרעיון והבטחת מימון, סגור עסקה עם משקיע מוביל וסיים את הניירת עם כל המשקיעים.

 

אתה יכול למצוא דרכים רבות ושונות לגייס כספים עבור הסטארט-אפ שלך. אבל אם אינך בטוח מאיפה להתחיל, הנה הדרכים הנפוצות ביותר שבהן יזמים מקבלים מימון לסטארט-אפים שלהם. הסטארט-אפ בשלב מוקדם מחפש את סבב המימון הראשון שלהם והם עושים זאת באמצעות משפחה וחברים, ובעלי הון סיכון.

המימון בסיבוב השני נעשה בדרך כלל על ידי משקיעי הון סיכון וסבבי מימון אלו מגיעים בדרך כלל עם מחיר מניה גבוה יותר. סבב המימון השלישי מכונה גם סבב הגשר, שבדרך כלל מגיע ממשקיע קיים. זה משמש לעתים קרובות כדרך לשמור על העסק צף עד שהם יכולים למצוא את סבב המימון הבא שלהם.

 

ניתן לחלק את תהליך גיוס הכספים עבור סטארטאפ לשלושה שלבים נפרדים:

  1. שלב הרעיון, שבו היזם מנסה להגדיר את הבעיה שהוא פותר או את ההזדמנות שהוא רודף, ולהבין אם יש לזה צורך בשוק.
  2. שלב ההיתכנות, שבו היזם בונה MVP כדי להדגים הוכחה לקונספציה ולבדוק את ההנחות שלו לגבי ההזדמנות שלו בשוק.
  3. שלב גיוס הכספים, שבו היזם יוצר קשר עם משקיעים לגבי הרעיון או התוכנית העסקית שלהם ומנסה לשכנע אותם על ידי מתן עדות למשיכה או על ידי פנייה רגשית. כשהשלב הזה יסתיים, הכסף יתחיל לזרום כדי לפצות על כל הלילות ללא שינה שעברו בעבודה על משהו שאולי לא יצליח אחרי כל הזמן הזה שהושקע בו!

בנייה נכונה של mvp

 

מוצר מינימלי בר-קיימא הוא הגרסה הבסיסית ביותר של הרעיון שלך שניתן לפתח עם זמן ומשאבים.

MVPs משמשים לבדיקת כדאיות שוק המוצר, כדי לראות אם הלקוחות ירכשו אותו. זו גם דרך יעילה לקבל משוב על ה-MVP שלך לפני שאתה משקיע בו.

MVP לא אמור להיות מוצר מוגמר, אלא יש לראות בו אב טיפוס או ניסוי.

ה-Minimal Viable Product (MVP) הוא הצורה הבסיסית ביותר של שחרור מוצר, המתוארת לעתים קרובות כ"יש מספיק כדי לספק לקוחות מוקדמים". המשמעות היא שהמוצר יהיה "רזה" על תכונות ונועד לתת מענה לנקודות כאב של לקוחות במינימום השקעה.

MVPs משמשים לבדיקת השערה לגבי מוצר מה הוא עושה הכי טוב ומה הוא יכול לעשות בעתיד. לדוגמה, אם החברה שלך חושבת שיש לה רעיון טוב לאפליקציה אבל היא לא יודעת אילו תכונות צריך ליישם קודם, היא יכולה ליצור MVP עם פיצ'ר אחד או שניים ולראות איך אנשים מגיבים. לאחר מכן, ה-MVP הופך לדרך להעריך את תגובת השוק ולקבוע אם יש צורך לבצע עבודה נוספת בפרויקט זה.

 

המונח "מוצר מינימלי בר-קיימא" נטבע בתחילת שנות ה-2000 על ידי פרנק רובינסון, מייסד תנועת ה-Lean Startup. זהו מוצר שיש לו בדיוק מספיק תכונות כדי לספק את הלקוחות המוקדמים ולאפשר המשך פיתוח לפני הגדלה.

MVP הוא מוצר לא גמור ששוחרר כדי לאסוף נתונים ממשתמשים. מוצרים אלה ספגו ביקורת על היותם לא מפותחים מדי ועלולים להשאיר לצרכנים חוויה גרועה שעלולה להוביל לביקורות גרועות יותר. מכיוון שהם אינם מוצרים מוגמרים, ל-MVP אין בדרך כלל את כל התכונות ברמה הגבוהה הרצויה על ידי הלקוח. לכן הם משמשים בדרך כלל רק לאיסוף נתונים באמצעות ניסויים ומשוב ממשתמשים לפני שהם אי פעם משוחררים לציבור למכירה או הפצה.

 

חלק זה יסביר את החשיבות של mvp וכן יספק דוגמאות כיצד לבנות אחד. במאמר זה, נדון בחשיבותו של mvp ונספק דוגמה.

Mvp מייצג מינימום מוצר בר-קיימא. זוהי דרך בעלות נמוכה ובסיכון נמוך להיכנס לעסק חדש או לקו מוצרים חדשים. Mvps משמשים עם סטארטאפים שבהם חשוב יותר לבדוק רעיון ולראות אם הוא מושך לקוחות במקום לבזבז זמן וכסף על יצירת משהו מושלם מההתחלה. הם משמשים גם לחברות מבוססות יותר שרוצות לבדוק רעיונות חדשים מבלי לסכן את העסק הקיים שלהן.

דוגמה כיצד לבנות mvp תהיה יצירת אתר אינטרנט המציע רק סוג אחד של מוצר או שירות. המטרה של מוצר מינימום קיימא היא להשיק את המוצר בהקדם האפשרי עם מינימום תכונות למשתמשים. חשוב להפוך את התכונות הללו חזקות מספיק כדי לתת משוב על האם המוצר ממלא את הפונקציה הצפויה שלשמה הוא נוצר.

ה-MVP יכול לשמש סטארט-אפים וחברות שלא רואים הרבה משיכה במוצרים שלהם כדרך לבחון רעיונות חדשים. בכך הם יכולים לבדוק מה עובד טוב ומה לא עובד טוב, לפני השקעה נוספת של זמן וכסף במוצר.

MVP או מוצר מינימלי בר-קיימא נועד לספק למשתמש את תכונות הליבה של המוצר, בדרך כלל על מנת לקבל משוב. הרעיון מאחורי MVP הוא שיחזור עליו עד שהוא מוכן להשקה. זה כולל שינוי או הוספת תכונות חדשות, הסרת תכונות קיימות ותיקון באגים.

אחת הסיבות העיקריות ל-MVP היא כדי שתוכל להתמקד במה שהלקוחות שלך רוצים תוך התמקדות באספקת המוצר הסופי הטוב ביותר.

 

אורנית כהן

אורנית כהן

הון ופיננסית (כלומר רכוש וכסף) יכולים ללכת לאיבוד מאוד בקלות. מספיקה טעות קטנה בניהול, ואחר כך קשה לאתר את ההון האבוד.

ולכן אני כאן, כאישה עם נסיון רחב בניהול הון, שרוצה לעזור לכם לקבל החלטות טובות יותר ולהבין מול מה אתם עומדים,

אני אביא לכם את המידע החשוב באמת כדי להבין טוב יותר את העולם הזה.

איתור הון ופיננסים

הון ופיננסית (כלומר רכוש וכסף) יכולים ללכת לאיבוד מאוד בקלות. מספיקה טעות קטנה בניהול, ואחר כך קשה לאתר את ההון האבוד.

ולכן אני כאן, כאישה עם נסיון רחב בניהול הון, שרוצה לעזור לכם לקבל החלטות טובות יותר ולהבין מול מה אתם עומדים,

אני אביא לכם את המידע החשוב באמת כדי להבין טוב יותר את העולם הזה.

כתבות אחרונות